Monday 16 January 2023

İsveçli bir profesör bir Türk öğrenciyi reddediyor ve gerekçesi: “Türkiye NATO'ya katılımımızı engelliyor.”


Bir e-posta muhabiri, İsveç'teki bir üniversite profesörünün, bir Türk öğrencinin yaptığı eğitim programı başvurusunu "Türkiye, İsveç'in NATO'ya üyeliğini engelliyor" iddiasıyla reddettiğini ortaya çıkardı.

  Türkçe İngilizce yayın yapan “TRT World” Cumartesi günü, İstanbul'daki İbn Haldun Üniversitesi Psikoloji Bölümü üçüncü sınıf öğrencisi Türk Fatima Zahra S.'nin bir üniversitede staj programı için burs aldığını bildirdi. Avrupa Birliği'nin eğitim değişimi için Erasmus programı kapsamında 2023 yazı için Avrupa'da.
  23 Kasım 2022'de Türk öğrencinin Stockholm Üniversitesi'nden Profesör Per Carlbring'e Carlbring başkanlığındaki araştırma projesine katılmak istediğini belirten bir e-posta gönderdiğini sözlerine ekledi.

  Türk öğrencinin talebi İsveçli profesör tarafından reddedildi. Ancak Carlbring'e göre ret gerekçesinin, iddiasına göre Türkiye'nin İsveç'in NATO'ya üyeliğini engellemesi olduğunu öğrendiğinde öğrencinin şoku daha şiddetli oldu.

  Calbring cevap olarak şunları söyledi: “Sevgili Fatima, seni ağırlamak istedim; Ancak talebinizi reddetmek zorundayım çünkü Türkiye, İsveç'in NATO'ya katılımını engelliyor, üzgünüm.”

  28 Haziran 2022'de Türkiye, İsveç ve Finlandiya, İspanya'nın başkenti Madrid'de düzenlenen NATO liderler zirvesinin oturum aralarında, son iki ülkenin "NATO"ya katılımına ilişkin üçlü bir mutabakat zaptı imzaladı.

  Muhtıra, iki Avrupa ülkesinin Ankara'nın terörle mücadelede işbirliğine ilişkin taleplerine yanıt verme sözü vermesinin ardından geldi.

  Fatima, TRT World'e yaptığı açıklamada, İsveçli profesörün "buzdağının görünen kısmı" olabilecek bilimsel araştırmalarına katılmayı reddettiğini ve bu profesörün aynı e-postaları başka Türk öğrencilere de göndermiş olabileceğini dile getirdi. gözetiminde eğitim için başvuran.

  "Bu cevabı alınca şok oldum çünkü çok emek ve zaman harcadığım bu eğitim programına katılmak istiyordum."

  Davranışından dolayı Calbring'den henüz resmi bir özür almadığını belirterek, "Umarım yaptığı şey için bana bir özür gönderir, ancak henüz bunu yapmadı ve bu beni çok hayal kırıklığına uğrattı. Bu davranışın çocukça, ırkçı ve uygunsuz olduğunu düşünüyorum.”

No comments:

Post a Comment

Türkiye Borsası'nda 24 yıl sonra ilk kez deprem nedeniyle işlemler durduruldu.

Türkiye Menkul Kıymetler Borsası, deprem nedeniyle yaşanan yoğun satışların ardından bugün 24 yıl sonra ilk kez hisse senedi alı...