Monday 31 January 2022

500 bin otizmli çocuk eğitimden mahrum


Türkiye Cumhuriyet Halk Partisi'nden muhalefet milletvekili Sibel Özdemir, otizmli çocukların yüzde 92'sinin eğitim sistemine dahil olmadığını, 500 bin çocuğun eğitim alma fırsatını beklediğini söyledi.

  Milletvekili, sivil toplum kuruluşlarının araştırmalarına göre Türkiye genelinde 0-19 yaş grubunda yaklaşık 500.000 otizmli çocuğun bulunduğunu ve bunların %92'sinin eğitim almadığını belirtti.

  Muhalefet Milletvekili Özdemir'in açıklamaları, Milli Eğitim Bakanlığı'nın e-okul sistemine yaklaşık 42 bin otistik öğrencinin kayıtlı olduğunu açıklamasına yanıt olarak geldi.

  Otizmli çocukların eğitim hakkı konusunu Meclis koridorlarına taşıyan Milletvekili Özdemir, elektronik okul sistemine kayıtlı 41.854 otistik öğrenci olduğunu duyurmak için Milli Eğitim Bakanı Mahmud Özer'e sorguda bulundu. ve 19.357 öğretmenin tüm bölgelerde 1521 özel eğitim kurumunda bu öğrencilerle ilgilendiğini. ülke genelinde.

  Sivil toplum kuruluşlarının yaptığı çalışmalara atıfta bulunan Milletvekili Özdemir, Türkiye genelinde 0-14 yaş grubunda en az 150 bin otistik çocuğun bulunduğunu, 0-19 yaş grubunda 500 bin çocuğun eğitim beklediğini, çocukların yüzde 92'sinin eğitim için beklediğini belirtti. eğitim sistemine katılmazlar.

  Bakan Mahmud Özer, bakanlığının özel gereksinimli öğrencilerin entegrasyonunu geliştirmek için çalıştığını söylerken, 638 destek odası ve 174 özel eğitim sınıfının açılmasına işaret ederken, Milletvekili bu konuda Avrupa standartlarına bakıldığında çok az sayıda gördü.

  Özdemir, “Eğitim kalitesinin yanı sıra, otizmli çocuklara haftada sadece iki saat eğitim verilirken, Avrupa'da 40 saat eğitim veriliyor” dedi. Bu nedenle, Türkiye'de otizmli çocukların kaliteli eğitime erişim hakkı ciddi şekilde ihlal edilmektedir.

No comments:

Post a Comment

Türkiye Borsası'nda 24 yıl sonra ilk kez deprem nedeniyle işlemler durduruldu.

Türkiye Menkul Kıymetler Borsası, deprem nedeniyle yaşanan yoğun satışların ardından bugün 24 yıl sonra ilk kez hisse senedi alı...