Tuesday 31 August 2021

2021'in ortasında imam hatip okullarının giderleri ‎6,6 ‏milyar lirayı buluyor!


Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı, 2021'in ilk yarısında İmam Hatip okullarına 6,6 milyar lira harcadı.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2021 yılının ilk altı aylık harcamalarını ve ikinci altı aylık tahminlerini içeren Mali Durum ve Görünüm raporu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın İmam Hatip'e 2021 yılının ilk yarısında okullar, Dini Eğitim Okulları Harcamaları kapsamında 6,6 milyar lira harcadığını gösteriyor.

Raporda ayrıca bakanlığın 2021 yılının ilk yarısında 146,9 milyar liralık bütçesinin 51,5 milyar lirasını personel giderlerine harcadığı belirtildi.

Cumhurbaşkanı Recep Erdoğan, mezun taraftarları için bu tür okulları tercih ediyor.

Rapora göre, Milli Eğitim Bakanlığı, yılın ilk yarısında 146,9 milyar liralık başlangıç ​​ödeneğinin 67,9 milyar lirasını tüketti.

Bakanlığın altı ayda yaptığı 67,9 milyar TL'lik harcamanın 51,5 milyar TL'si personel gideri olarak gerçekleşti. Personel giderlerinin toplam giderlere oranı %75 olmuştur.

Eğitim uzmanı Ali Taştan, 2012 yılı itibarıyla Milli Eğitim Bakanlığı'nın bütçeden aslan payını Din Eğitimi Genel Müdürlüğü'ne ayırdığını belirtti.

Bakanlığa adaletsizlik ve ayrımcılığa son verilmesi çağrısında bulunan Taştan, özellikle dini okullardaki öğrenci sayısı normal okullardan çok daha az olduğu için, öğrenci sayısına göre tüm okullara bütçeden pay ayrılmalı.

No comments:

Post a Comment

Türkiye Borsası'nda 24 yıl sonra ilk kez deprem nedeniyle işlemler durduruldu.

Türkiye Menkul Kıymetler Borsası, deprem nedeniyle yaşanan yoğun satışların ardından bugün 24 yıl sonra ilk kez hisse senedi alı...