BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre, uzmanların, “Bu araçlar İstanbul’un topografik yapısına uygun değil” demesine rağmen dönemin İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, “Kaynaklar ve hat müsait olsa ben yine bu araçları alırım” demişti.
50 ARACA 63 MİLYON EURO
İBB, metrobüs hattında kullanmak üzere Hollanda’dan 2008 yılında 15 ve 2009 yılında da 35 adet Phileas marka araç aldı. BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; bu araçların tanesine belediye kasasından 1 milyon 265 bin euro olmak üzere toplamda 50 araca 63 milyon 278 bin euro ödendi.
BAZILARI HURDAYA DÖNDÜ
Metrobüs hattının topografik yapısına uygun olmadığı ortaya çıkan bu araçlardan şu an 33 tanesi aktif olarak kullanılıyor. Yanarak hurda haline gelenlerin dışındaki arızalı araçlardan ise faal olarak çalışan araçlar için yedek parça deposu olarak faydalanılıyor. İstanbul Ticaret Mahkemesi’nde bilirkişi heyeti tarafından toplam 30 milyon 506 bin TL tazminat bedeli hesaplandı. Ayrıca APTS firmasının damga vergisini geç yatırması nedeniyle açılan davada mahkemece 650 bin 995 TL gecikme bedelinin ödenmesine hükmedildi.
No comments:
Post a Comment